|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > INFORMACINE_VISUOMENE > Mokslas ir inovacijos – ir mergaitėms tinkantis užsiėmimas
Informacinė visuomenė Mokslas ir inovacijos – ir mergaitėms tinkantis užsiėmimas Iki 2020 m. Europos Sąjungai reikia dar apie 1 mln. tyrėjų, todėl šiandien Europos Komisija pradėjo kampaniją siekdama, kad daugiau mergaičių domėtųsi mokslu ir daugiau moterų pasirinktų tyrėjo karjerą. Daugiau kaip pusė visų ES studentų ir 45 proc. visų doktorantų yra moterys, tačiau jos sudaro tik trečdalį tyrėjų. Be to, vis dar nedaug moterų turi inžinerijos ir pramonės daktaro laipsnį. Įgyvendinant trejų metų kampaniją pirmiausia norima paskatinti paaugles studijuoti tiksliųjų ir techninių mokslų dalykus. Vėliau dėmesys bus sutelktas į visas studentes, skatinant jas pagalvoti apie tyrėjo karjerą. Už mokslinius tyrimus, inovacijas ir mokslą atsakinga Europos Komisijos narė Máire Geoghegan-Quinn sakė: „Ši kampanija moterims ir mergaitėms parodys, kad mokslas – tai ne tik seniai baltais chalatais. Mokslas siūlo puikias karjeros galimybes ir suteikia progą iš tikrųjų pakeisti mūsų visuomenės gyvenimą ir mūsų ateitį. Sunku suvokti, kad tuo metu, kai Europa stengiasi paspartinti augimą ir sukurti daugiau darbo vietų, mūsų ekonomikai svarbiame sektoriuje tiek mažai moterų. Tikimės, kad pateikdami patrauklių pavyzdžių ir paaiškindami galimybes įtikinsime daugiau jaunų moterų pasirinkti mokslinę karjerą.“ Paprastai dėl būsimos karjeros jauni žmonės apsisprendžia būdami 13–17 metų. Arba jų dėmesys nukrypsta į tiksliuosius mokslus, arba tais mokslais jie visai nesidomi. Būtent todėl pirmoji kampanijos dalis, kurios šūkis „Science: it's a girl thing“ („Tikslieji mokslai tinka ir mergaitėms“), skirta paauglėms bendrojo lavinimo mokyklose. Įgyvendinant antrąją dalį bus siekiama paskatinti studentes siekti mokslininko karjeros. Vykdant kampaniją bus siekiama paneigti mokslo stereotipus ir parodyti merginoms ir moterims, kad studijuoti tiksliuosius mokslus gali būti smagu ir kad mokslas atveria daug galimybių. Bus mėginama pakeisti pasenusį požiūrį į mokslinę karjerą ir parodyti, kaip šiuolaikiniai moksliniai tyrimai susiję su visuomenės poreikiais. Moksliniai tyrimai ir inovacijos labai svarbūs siekiant konkrečiai spręsti bendrus uždavinius, kaip antai aprūpinimas maistu ir energetinis saugumas, aplinka ir klimato kaita ar geresnė sveikatos apsauga. Žinomos mokslininkės dalysis patirtimi žiniasklaidoje ir specialiuose renginiuose bei seminaruose. Pagrindiniai faktai Kampanija bus vykdoma 2012–2013 m. visose 27 Europos Sąjungos valstybėse narėse. 2012 m. renginiai pirmiausia bus organizuojami šešiose šalyse – Austrijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Italijoje, Nyderlanduose ir Lenkijoje. Kampanija pradedama tuo metu, kai Europos Komisija pasiūlė programą „Horizontas 2020“, pagal kurią ES parama moksliniams tyrimams ir inovacijoms padidinama nuo dabartinio septynerių metų 55 mlrd. EUR biudžeto iki 80 mlrd. EUR 2014–2020 metais. Naudinga nuoroda Kampanijos svetainė http://ec.europa.eu/science-girl-thing/ Facebook puslapis www.facebook.com/sciencegirlthing MEMO/12/465 Europos Komisijos inf. |