|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > VARTOTOJAI > Vartotojai ES galės paprasčiau apginti savo teises
Vartotojai 2012-12-21 Vartotojai ES galės paprasčiau apginti savo teises Ateityje Europos Sąjungos (ES) piliečiai galės paprasčiau reikšti pretenzijas dėl įsigytų nekokybiškų prekių ir paslaugų kitose ES valstybėse. Europos Sąjungos institucijų derybininkai susitarė dėl Direktyvos dėl vartotojų alternatyvių ginčų sprendimo ir Reglamento dėl internetinių ginčų sprendimo tekstų. Oficialiai dėl šių teisės aktų priėmimo bus balsuojama Europos Parlamente ir Taryboje kitų metų pavasarį, o jų pagrindu kuriama ne teismo būdu sprendžiamų vartotojų ginčų sistema Europos Sąjungos šalyse turėtų pradėti veikti 2016 m. „Šių teisės aktų priėmimas svarbus elektroninės komercijos plėtojimui Europos Sąjungos vidaus rinkoje. Speciali internetinė ginčų svetainė suteiks galimybę ES vartotojams ir prekybininkams ginčus, kylančius iš internetinės prekybos, spręsti internetu, o paprastesnis ginčų sprendimams suteiks verslui galimybes pritraukti pirkėjų iš kitų ES valstybių ir prisidės prie ekonomikos augimo" – teigė Lietuvos nuolatinio atstovo ES pavaduotojas, ambasadorius Arūnas Vinčiūnas.
Reglamento pagrindu Europos Komisija steigs specialią internetinę vartotojų ginčų sprendimo svetainę, kurioje vartotojai visomis oficialiomis Europos Sąjungos kalbomis galės nemokamai arba už minimalų mokestį pateikti skundą kitoje valstybėje vartotojų ir verslininkų ginčus sprendžiančiam subjektui. Tuomet vartotojams dėl nekokybiškos prekės ar paslaugos nereikės kreiptis į teismą, išvengiant didelių bylinėjimosi kaštų ir ilgų ginčų nagrinėjimo terminų, o bus sudaroma galimybė taikiai išspręsti ginčą, kylantį įsigijus prekių internetu iš kitoje valstybėje įsikūrusio verslininko. Internetinėje platformoje užpildytas skundas bus persiunčiamas Ginčas tarp vartotojo ir prekę ar paslaugą pardavusio verslininko turės būti išspręstas per 90 dienų. Dažniausiai šie nusiskundimai bus nagrinėjami nemokamai, tačiau skundo nagrinėjimo kaštus galės nusistatyti ginčą nagrinėjančios institucijos. Mokesčio dydį vartotojas galės sužinoti pildydamas skundą įsteigtoje internetinėje svetainėje ir bus papildomai informuojamas prieš kitos šalies kompetentingai institucijai pradedant nagrinėti ginčą. Lietuvoje vartotojų ginčus sprendžia Ryšių reguliavimo tarnyba, Lietuvos bankas, Valstybinė energetikos inspekcija, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Šios institucijos po direktyvos įgyvendinimo nacionalinėje teisėje ir reglamento įsigaliojimo privalės spręsti kitose ES valstybėse gyvenančių vartotojų pateiktus skundus, kylančius iš elektroninės prekybos sandorių su Lietuvoje įsisteigusiais verslininkais. Lietuvos vartotojai, savo ruožtu, pasinaudodami šia internetine svetaine, tokio pobūdžio skundus galės pateikti kitose valstybėse veikiančioms ginčų sprendimo institucijoms. Europos Komisijos atsakingos institucijos yra atlikusios tyrimą, kad 2010 metais kas penktas vartotojas, pirkdamas prekes ar paslaugas ES bendrojoje rinkoje, susidūrė su problemomis ir tik mažai šiai daliai vartotojų tinkamai buvo atlyginta padaryta žala. Skaičiuojama, kad, įsigaliojus šiems teisės aktams, ES piliečiams pavyktų sutaupyti apie 22,5 mlrd. eurų per metus. Pažymėtina, kad ši direktyva negalios švietimo ir sveikatos apsaugos sektoriuose. ELTA inf. Platinti, skelbti, kopijuoti ELTA informaciją be raštiško ELTA sutikimo draudžiama |