|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > INFORMACINE_VISUOMENE > Aukšto lygio grupė sutelkia dėmesį į mokymo meistriškumą
Informacinė visuomenė 2012-09-18 Aukšto lygio grupė sutelkia dėmesį į mokymo meistriškumą Aukštasis mokslas turi lemiamos svarbos plėtojant žinias ir gebėjimus, kurių Europai reikia, kad galėtų konkuruoti pasaulio ekonomikoje. Tačiau valstybių narių investicijos į aukštojo mokslo sistemų modernizavimą yra nepakankamos. Šiandien Europos Komisija paskelbė subūrusi aukšto lygio grupę, spręsiančią aukštojo mokslo modernizavimo klausimus ir parengsiančią išsamią Europos Sąjungos šalių padėties šioje srityje trejų metų apžvalgą. Grupė, kuriai vadovauja buvusi Airijos Respublikos Prezidentė Mary McAleese, šiemet daugiausia dėmesio skirs mokymo meistriškumui, o kitais metais – mokymosi pritaikymui prie skaitmeninės eros reikalavimų. Ji nustatys gerąją patirtį, ieškos kūrybiškų sprendimų ir teiks rekomendacijas valstybių narių bei Europos politikams, universitetams ir kitoms mokymo įstaigoms. Grupė, kuriai suteikti įgaliojimai veikti iki 2015 m., pirmą ataskaitą pateiks 2013 m. Už švietimą, kultūrą, daugiakalbystę ir jaunimo reikalus atsakinga Europos Komisijos narė Androulla Vassiliou kalbėjo: „Visi mes prisimename mus įkvėpusius ir motyvavusius mokytojus. Padedama šios aukšto lygio grupės noriu užtikrinti, kad kiekvienas studentas – kad ir kurioje Europos šalyje jis gyventų ar studijuotų – galėtų gauti kokybiškas mokymo paslaugas. Tai būtina inovacijų, darbo vietų kūrimo ir ekonomikos augimo sąlyga. Mokymo meistriškumas – esminis reikalavimas ieškant būdų krizei įveikti ir jais naudojantis.“ Mary McAleese pridūrė: „Vadovauti šiai grupei – didelė garbė. Man rūpi Europa ir jaunoji mūsų karta, kuriai krizė smogė itin skaudžiai. Mūsų grupė ieškos būdų puoselėti meistrišką mokymą mūsų aukštosiose mokyklose, kad mūsų jaunuoliams būtų suteiktas geriausias švietimas ir geriausios galimybės gauti darbą.“ Per ateinančius trejus metus grupė konsultuosis su aukštojo mokslo, valdžios institucijų, verslo sektoriaus ekspertais, taip pat su studentais ir dėstytojais. Šios grupės subūrimas – vienas iš platesnės valstybių narių aukštojo mokslo modernizavimo strategijos etapų. Komisija šioje srityje jau padarė nemenką pažangą. Dėl Bolonijos proceso studentams lengviau išvykti studijuoti į užsienį ir užsitikrinti, kad būtų pripažinta kitose Europos šalyse įgyta kvalifikacija. Europos daugiamatė universitetų reitingavimo sistema, kurią pirmą kartą paviešinti ketinama 2013 m., padės studentams palyginti aukštąsias mokyklas ir pasirinkti tinkamiausią. O Komisijai bus lengviau stebėti universitetų daromą pažangą įvairiose srityse, kurios yra naujosios reitingavimo sistemos pagrindas: mokymo(si) kokybė, moksliniai tyrimai, žinių perdavimas, tarptautinės aprėpties strategijos ir universitetų vaidmuo regionų vystymosi srityje. Pagrindiniai faktai Europos aukštojo mokslo reformos strategijoje, kurią Švietimo ministrų taryba priėmė 2011 m. lapkričio 28–29 d., nustatytos prioritetinės sritys, kuriose ES šalys turi dėti daugiau pastangų, kad pasiektų bendrus tikslus, ir Europos Sąjungos indėlis remiant jų modernizavimo politiką. Tarp prioritetų – gerinti aukštojo mokslo kokybę ir aktualumą, kad studijų programos geriau atitiktų studentų, darbdavių ir būsimos profesinės veiklos reikmes, ir didinti studentų skaičių. Taip pat remiamas glaudesnis universitetų, įmonių ir mokslinių tyrimų centrų bendradarbiavimas. Ši strategija – platesnės Komisijos strategijos, kuria skatinamas ekonomikos augimas ir darbo vietų kūrimas ir kurioje švietimas atlieka svarbų vaidmenį, dalis. Daugiau informacijos Europos aukštojo mokslo sistemų modernizavimo darbotvarkė Europos Komisija: Švietimas ir mokymas Androullos Vassiliou svetainė Androullos Vassiliou Twitter @VassiliouEU Europos Komisijos inf. |