|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > TRANSPORTAS > Komisijos teigimu, neįgalūs lėktuvų keleiviai tebepatiria sunkumų dėl nepagrįsto atsisakymo juos skraidinti
Transportas 2012-06-14 Komisijos teigimu, neįgalūs lėktuvų keleiviai tebepatiria sunkumų dėl nepagrįsto atsisakymo juos skraidinti Daug neįgalių ir riboto judumo asmenų vis dar patiria sunkumų, kai nori keliauti lėktuvu: kartais nepagrįstai atsisakoma juos skraidinti arba keliama netinkamų reikalavimų. Tūkstančiams neįgalių parolimpinių žaidynių dalyvių ir žiūrovų ruošiantis vykti į 2012 m. Londone vyksiančias olimpines žaidynes, Komisija paskelbė gaires, kuriose paaiškinamos jų teisės keliauti oro transportu. Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Gyventi su negalia – jau savaime sunkus išbandymas, sunkumų neturėtų dar padaugėti atvykus į oro uostą.“ Europos neįgaliųjų forumo prezidentas Yannis Vardakastanis sakė: „Kokybiškos paramos, kuri labai svarbi neįgaliesiems, klausimas aiškinamosiose gairėse sprendžiamas tinkamai. Europos Komisija pasirinko suderintą požiūrį, todėl gali tinkamai apsaugoti neįgalių ir riboto judumo keleivių interesus“. Gairės skirtos visų ES oro uostų keleiviams, visame pasaulyje veiklą vykdantiems ES vežėjams ir ES nepriklausančių šalių vežėjams, vykdantiems skrydžius Europoje arba iš Europos. Jų paskirtis – paaiškinti dabartines ES taisykles dėl neįgalių ir riboto judumo lėktuvų keleivių teisių (EB reglamentas 1107/2006). Jose aptariamos 22 sričių problemos, susijusios su galimybe keliauti oro transportu nepatiriant diskriminacijos.
Toliau nurodyti pagrindiniai gairėse aptariami klausimai. 1. Išankstinis informavimas. Gairėse pabrėžiama, kad svarbu iš anksto informuoti apie tai, kokios reikės pagalbos. Kad paslaugų teikėjai (oro uostai arba oro transporto bendrovės) galėtų suteikti reikiamą pagalbą, neįgalūs ir riboto judumo asmenys turi pranešti apie savo poreikius iki paskelbto išvykimo laiko likus ne mažiau kaip 48 valandoms. 2. Nepagrįstas atsisakymas skraidinti. Keleiviai praneša, kad dažnai juos atsisakoma skraidinti ir keliama nenuoseklių reikalavimų pateikti sveikatos pažymą ir būti lydimiems kito asmens.
3. Su medicinos ir judėjimo įranga susijusios problemos
Komentuodamas naujas gaires Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Neįgaliems keleiviams noriu pasakyti, kad keliauti jiems bus lengviau, jei jie iš anksto apie tai praneš. O oro transporto bendrovėms ir oro uostų valdytojams norėčiau perduoti štai ką: „Neįgaliems ir riboto judumo keleiviams dažniausiai reikės jūsų pagalbos. Šios gairės parengtos tam, kad jums būtų lengviau jiems padėti.“ Pagrindiniai faktai Nors keleivių teisės įtvirtintos ES teisės aktais, neįgalūs ir riboto judumo asmenys ir toliau patiria sunkumų, kai keliauja oro transportu: Europoje teikiama nepakankamai kokybiškų paslaugų arba jų kokybė nevienoda, pernelyg dažnai visai be priežasties atsisakoma vežti tokius keleivius arba neaiškiais saugumo sumetimais ribojamos rezervavimo ar įlaipinimo galimybės, nevienodai elgiamasi su keleiviais, kuriems lėktuve reikia medicininio deguonies, keleiviai per mažai žino apie savo teises, nedaug keleivių (apie 40 %) prieš skrydį iš anksto informuoja apie savo poreikius, o tai padaryti be galo svarbu, kad paslaugų teikėjai galėtų pasirengti suteikti reikiamą pagalbą, nacionalinės vykdymo užtikrinimo įstaigos nevienodai taiko reglamentą dėl neįgalių ir riboto judumo lėktuvų keleivių teisių, o skundai nagrinėjami nepakankamai veiksmingai. Gairės grindžiamos nuodugniu dabartinio Reglamento dėl neįgalių asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru[1] (EB reglamentas 1107/2006) vertinimu. Šios gairės nuodugniai aptartos su visomis suinteresuotosiomis šalimis: nacionalinėmis valdžios institucijomis, aviacijos pramonės atstovais (oro transporto bendrovių ir oro uostų organizacijomis) ir vartotojų asociacijomis, taip pat su tomis, kurios atstovauja neįgaliems ir riboto judumo asmenims. Šios gairės padės pasiekti, kad neįgaliems ir riboto judumo asmenims keliauti oro transportu būtų paprasčiau, taigi oro vežėjams ir oro uostams jomis bus padedama geriau taikyti reglamentą. Jį taikyti šiomis gairėmis bus padedama ir nacionalinėms valdžios institucijoms. Jos duos realios papildomos naudos, kai, kaip tikimasi, artėjant parolimpinėms žaidynėms lėktuvais skris daugiau neįgalių ir riboto judumo žmonių. Daugiau informacijos pateikiama MEMO/12/422 Europos Komisijos inf. |