|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > ES_PRIORITETAI_2020 > Ataskaita. Prastas valdymas žlugdo Europos 2020 m. strategiją
ES prioritetai 2020 2011-10-21 Ataskaita. Prastas valdymas žlugdo Europos 2020 m. strategiją Naujajame dokumente, kurį spalio 19 d. pristatė žalieji EP nariai, teigiama, kad ES valdymas žlugdo Europos 2020 m. strategiją, nes teikia pirmenybę ekonominiam augimui piliečių sąskaita. PAGRINDAS ES tvaraus augimo ir darbo vietų kūrimo strategija, vadinamoji „Europa 2020“, turi penkis pagrindinius tikslus, kuriuos būtina pritaikyti nacionaliniais lygmenimis, kad juose atsispindėtų nacionaliniai skirtumai:
Po karštų diskusijų ES valstybių ir vyriausybių vadovai aukščiausiojo lygio susitikimo, vykusio 2010 m. birželio mėn., metu susitarė dėl visai ES bendrų tikslų ir nacionalinio indėlio į bendras ES pastangas. DAUGIAU ŠIA TEMA
Naujienos: ES perspėja valstybes nares dėl ekonominių planų. Naujienos:ES valstybėms narėms nustatomi metiniai augimo tikslai. Naujienos: Delorsas palaiko konkurencingumo paketą. Naujienos: ES regionų vadovas sako, kad Europos 2020 m. strategija turi būti orientuota į vietinį lygmenį. Naujienos: ES naujoji 2020 m. strategija sulaukia kritikos strėlių. Nuorodų dosjė:„Europa 2020“: Ekologiškas augimas ir darbo vietos? Interviu: Mokslinio instituto vadovas: ES 2020 m. strategija pernelyg „trumpalaikė“. Analizė:Europos semestras: Ką jis reiškia? Analizė:Europos ekonominis valdymas: Ką žada ateitis? Ataskaitoje, kuri buvo pristatyta seminaro, vykusio Europos Parlamente, metu, buvo nagrinėta, kaip semestro rezultatai atitinka ES 2020 m. strategiją. Rezultatai parodė, kad iki 75 proc. darbo lygio tikslo Europos Sąjungai pritrūks 2,6 proc., taip pat ES neįgyvendins tikslo dėl 3 proc. BVP išlaidų moksliniams tyrimams ir plėtrai, o valstybėms narėms nepavyks iki 2020 m. pasiekti 20 proc. energijos efektyvumo tikslų. Pagrindinės iniciatyvos dingo už horizonto Be to, bus neįgyvendinti ir švietimo bei skurdo mažinimo tikslai. Pasak ataskaitos, šie tikslai neįgyvendinami visose šalyse ir nėra pakankamai išsamūs. Ataskaitoje teigiama, kad Komisijos Metiniame augimo tyrime (Annual Growth Survey – AGS) naudojama per daug gairių, o jo turinyje per daug dubliavimosi ir neatitikimų. Pasak ataskaitos sudarytojų, viešųjų finansų konsolidavimas tapo vieninteliu rimtu prioritetu. Jie taip pat teigia, kad Metinis augimo tyrimas prasilenkia su 2020 m. strategija, kadangi jame beveik neminimi švietimo, klimato kaitos ir energijos tikslai. Be to, pasak jų, septynios pagrindinės ES 2020 m. iniciatyvos visiškai dingo iš Metinio augimo tyrimo akiračio. Ataskaitoje teigiama, kad Metiniame augimo tyrime nėra vidinio nuoseklumo, o kai kurių sričių geriausieji (pavyzdžiui, Nyderlandai ir Švedija švietimo srityje) traktuojami taip pat, kaip ir atsiliekančios šalys, pvz., Airija ir Slovakija. Taip pat teigiama, kad Taryba, atstovaujanti 27 ES valstybėms narėms, švelnina rekomendacijas, o kai kuriais atvejais dėl politinių sumetimų, tokių kaip užuominos apie per didelį gyventojų tankumą Nyderlanduose, visai ištrina jas iš galutinės ataskaitos. Pavojingas demokratijos deficitas Ataskaitoje taip pat tvirtinama, kad ekonomikos politikos koordinavimo „Europlius paktas“ ir Metinis augimo tyrimas nustelbė 2020 m. strategiją. Be to, abu minėti dokumentai yra įgyvendinami Parlamentui tiesiogiai nedalyvaujant nei nacionaliniu, nei Europos lygmeniu, nebendraujama su socialiniais partneriais ar profesinėmis sąjungomis, todėl kelia didžiulį „demokratijos deficitą“, kuris trukdys tolesnėms būtinoms ekonominio valdymo reformoms euro zonoje. Ataskaitoje pateikiama įvairių rekomendacijų, tarp jų raginimą padaryti 2020 m. strategiją teisiškai įpareigojančią, Metinį augimo tyrimą pervadinti ir atriboti nuo Europos Komisijos Ekonomikos ir finansų reikalų direktorato stiprios įtakos. Ataskaitoje tvirtinama, kad Ekonomikos ir finansų reikalų direktorato ekonomikos politikos semestro koordinavimas turėtų būti dekoncentruotas, o kiekvienam Komisijos direktoratui, atsižvelgiant į tiesioginį ryšį su 2020 m. strategija, turėtų būti suteikta galimybė padaryti savo įnašą į semestro pasiūlymus. „Komisijai nerūpi tikslai, kuriuos ji sau nusistato“, sakė žaliasis EP narys iš Belgijos Filipas Lambertas (Philippe Lamberts). Posėdyje dalyvavęs Komisijos pareigūnas sakė, kad ataskaita buvo įdomi, ES vykdomoji institucija apsvarstys joje pateiktas rekomendacijas, o reformas būtų galima pradėti įgyvendinti ateinantį pusmetį. NUOMONĖS „Žinome, kad, norint nepakenkti euro zonai, reikia stiprinti ekonominį valdymą, o tam reikės iš esmės keisti požiūrį,atsižvelgiant į ES 2020 m. strategiją ir jos griežtus ekonominius aspektus“, teigia EP narys Filipas Lambertas (Belgija, Žalieji/Europos laisvasis aljansas). „Negalime to padaryti be demokratinio pritarimo. Jei Briuselis dar kada nors mėgins imtis valdymo, kuris neparemtas jokiais demokratiniais procesais, tai tik dar labiau padidins atotrūkį tarp Europos ir jos piliečių“, padarė išvadą F. Lambertsas. „Ataskaitoje atskleidžiamas tam tikras lygmuo, kuriuo Komisija taiko nenuoseklius kriterijus. Tai lyg „Gyvulių ūkis“ – visos valstybės lygios, bet kai kurios lygesnės už kitas“, teigia EP narys Basas Eikhautas (Bas Eickhout) (Nydelandai, Žalieji/Europos laisvasis aljansas). „Mums šis dokumentas yra labai įdomus, mes sutinkame su kai kuriais aspektais“, susitikimo metu sakė ES pareigūnas. „Tai buvo pirmasis semestras, kai mes vykdėme integruotą daugelio sričių priežiūrą valstybėse narėse. Tai buvo svarbus žingsnis, tačiau turėsime galimybių tobulėti, tad priimsime kritiką ir gerai į ją įsiklausysime“, sakė ES pareigūnas. „Mums ši ataskaita labai įdomi, mes šiuo metu irgi sudarinėjame savo ataskaitą, kurioje bus pateikiamos labai panašios išvados“, sakė Siana Džouns (Sian Jones), Europos kovos su skurdu tinklo (European Anti-Poverty Network) politikos koordinatorė. „Augimo tikslai užgožė visą procesą, tačiau tai nėra vien todėl, kad dėl griežto taupymo kyla skurdo lygis, tą labai aiškiai galime matyti, pavyzdžiui, Baltijos valstybėse“, tęsė S. Džouns. Džeremis Flemingas (Jeremy Fleming)
Straipsnis publikuotas EurActiv.com tinklapyje, tekstas anglų kalba http://www.euractiv.com/priorities/poor-governance-sinks-europe-2020-strategy-report-news-508427 NUORODOS Europos Sąjunga Europos Parlamentas: Šešių ekonominio valdymo dokumentų paketo DUK. Europos Komisija: Europos semestras: nauja naujojo ekonominio valdymo architektūra. Politinės grupės Europos žalieji/Europos laisvasis aljansas: Pirmasis Europos semestras ir jo įnašas į ES 2020 m. strategiją. Moksliniai institutai ir akademijos Bruegel: Kiek efektyvus ir įteisintas yra Europos semestras? EurActiv.com inf. Platinant, skelbiant, cituojant svetainėje publikuojamus EurActiv straipsnius nuoroda į www.EurActiv.lt būtina. |