|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > TRANSPORTAS > ES finansų vadovai – už pasaulinę aviacijos ir laivininkystės CO2 emisijų rinką
Transportas 2011-05-19 ES finansų vadovai – už pasaulinę aviacijos ir laivininkystės CO2 emisijų rinką ES finansų ministrai pasiūlė tarptautinės laivybos ir aviacijos anglies dioksido emisijų apmokestinimo sistemą, kad būtų stengiamasi jas mažinti, ir kad būtų padidintas klimato kaitos mažinimo finansavimas. Savo pareiškimeministrai paragino Tarptautinę jūrų organizaciją (International Maritime Organisation – IMO) ir Tarptautinę civilinės aviacijos organizaciją (International Civil Aviation Organisation – ICAO) „nedelsiant kurti tarptautinės politikos tinklą, kad būtų išvengta konkurencijos iškraipymų“. „Pasaulinės aviacijos ir jūrų transporto anglies dioksido emijų apmokestinimas yra potencialus pajamų šaltinis, kuris padiktuotų ir kainą, būtiną norint efektyviai sumažinti šių sektorių emisijas“, sakoma pareiškime. „Oxfam“ klimato kaitos patarėja Lies Krainest (Lies Craeynest) sveikino tokį sprendimą ir pavadino jį „dvigubu laimėjimu“, padėsiančiu perskirstyti pažeidžiamų bendruomenių klimato mokesčius. „Tai unikali galimybė kontroliuoti svarbų ir vis augantį klimatą keičiančių emisijų šaltinį ir kartu surinkti labai reikalingų pinigų“, sakė ji EurActiv‘ui. Anglies dioksido emisijų apmokestinimas aviacijos ir laivybos sektoriuose turėtų būti įgyvendintas nustačius pasaulines CO2 emisijų aukščiausias leistinas ribas. Aviacijos ir laivybos bendrovės, viršysiančios šią ribą, turėtų įsigyti taršos leidimus. Laivybos sektoriaus interesai Klimato veiksmų komisarė Kone Hedegard (Connie Hedegaard) balandžio mėn. 27 d. sakė, kad ES sieks, jog laivyba ir aviacija būtų įtrauktos į būsimą susitarimą pagal Kioto protokolą, o laikas pramonės asociacijoms savanoriškai susimažinti emisijas netrukus baigsis. „Tarptautinė jūrų organizacija šią užduotį turi nuo 1997 m., tačiau jos nevykdo,- sakė ji, – todėl mes labai aiškiai parodome, jog praradome kantrybę.“ Tarptautinės jūrų organizacijos atstovas EurActiv‘ui sakė, kad anglies dioksido emisijų apmokestinimo klausimas „tiriamas jau labai seniai, darbai tai jau toli pažengęs reikalas“. Jis sakė, kad šis klausimas toliau bus svarstomas kitame grupės Jūrų aplinkos apsaugos komitete, liepos mėn. 4–15 dienomis. „Bus stengiamasi daryti visų organizacijos priemonių, skirtų šiltnamio efektą skatinančių dujų emisijoms mažinti, pažangą, – paaiškino jis. – To siekia kai kurie nariai kartu su rinkos principais grindžiamomis priemonėmis, skirtomis emisijoms mažinti.“ Klimato kaitosfinansavimas „Ecofin“ pareiškime yra išplėtoti Europos Komisijos tarnybų balandžio mėn. 8 d. darbinio dokumento, vadinamo „Klimato kaitos finansavimo didinimas“, klausimai. Dokumente siūloma, kad pajamos, gautos pagal anglies dioksido emisijų apmokestinimo mechanizmą laivyboje ir aviacijoje, „pagal tam tikrus skaičiavimus, galėtų sudaryti 24 mlrd. JAV dolerių pasauliniu mastu, darant prielaidą, kad anglies kaina vienai tonai CO2 bus 50 JAV dolerių“. Ataskaitoje taip pat nurodoma, kad ES sumokės maždaug trečdalį 100 mlrd. JAV dolerių sumos į Žaliąjį klimato fondą, kurio tikslas – padėti besivystančioms šalims mažinti klimato kaitos pasekmes ir prisitaikyti prie jų. Iki šiol valstybės narės jau sukaupė 2,34 mlrd. eurų. Tai dalis įsipareigojimo per 2010–2012 m. laikotarpį šiuo tikslu skirti 7,2 mlrd. eurų. Vėliau surinkti pinigai „priklausys nuo klimato kitimą mažinančių veiksmų, kurių imsis besivystančios šalys, ir tolesnės tarptautinių derybų pažangos“, sakoma ES finansų ministrų pareiškime. Privataus sektoriaus investicijos ir bankų paskolos šiame procese bus „pagrindiniai dalykai“ ir priklausys nuo „verslo ir politikos bendrų sistemų pagerėjimo besivystančiose šalyse“, priduriama pareiškime. Arturas Neslenas (Arthur Neslen) EurActiv.com inf. Platinant, skelbiant, cituojant svetainėje publikuojamus EurActiv straipsnius nuoroda į www.EurActiv.lt būtina. |