Europos informacijos centrai Lietuvoje |
|
||||||||
Skaičiuojama nuo:
2007-02-05
Iš viso apsilankė:
1235070
Šiandien apsilankė:
342
Dabar naršo:
23 |
Titulinis > Naujienos > Transportas > Straipsnis
Transportas Didžiausia kliūtis elektromobiliams – automobilių pramonės „skepticizmas“ Drąsu ir net keista teigti, kad iki 2020 metų nebeliks benzinu varomų automobilių. Bet jei paklausytumėte Šajaus Agasio (Shai Agassi), Izraelio kompanijos „Geresnė vieta“, kuriančios infrastruktūrą elektromobiliams, įkūrėjo ir vadovo, gal tuo ir patikėtumėte. PAGRINDAS Kuriant elektromobilius padaryta reikšminga pažanga, bet kritikai teigia, kad atstumas, kurį gali nuvažiuoti šie automobiliai, vis dar per mažas, tad dar reikia daug nuveikti, kad elektros energijos infrastruktūra būtų parengta radikaliems pokyčiams (daugiau apie tai žr. NuorodųDosjė). Tik per trejus metus „Geresnė vieta“ surinko 700 mln. dolerių elektromobilių tinklams įrengti trijose šalyse – Izraelyje, Danijoje ir Australijoje, taip pat keliuose bandomuosiuose miestuose. Kompanijos teigimu, didžiausia elektromobilių transporto kliūtis – „skepticizmas“, ypač automobilių pramonės. „Kaunamės su daugybe išankstinių nuostatų, – EurActiv‘ui sakė Šajus Agasis. -Svarbiausia iš jų – kad permainų nebūna. Staiga kažkas pasako, jog gali padaryti didžiulių automobilių gamybos, jų valdymo ir kainos pokyčių. O pramonė pasako, kad permainų nebus.“ Tačiau Š. Agasis pripažino, kad „skepticizmo jaučiama ir rinkoje“. „Nupirkome 100 000 elektromobilių iš „Renault“ […] Dauguma automobilių gamintojų sako, kad nerasime 100 000 žmonių, kurie norės jais naudotis.“ Bet jam geriausias pavyzdys yra elektromobilių eksperimentas Tokijuje. „Tokijuje elektra varomi taksi jau važinėja 180 dienų. Nėra kitos taip intensyviai naudojamos transporto priemonės. Jei atlaikys taksi, atlaikys bet kas.“ „Renault“ ne vienintelė „Geresnė vieta“ pateko į laikraščių antraštes, kai 2008 metų vasarį sudarė sutartį su Prancūzijos automobilių gamintoja „Renault“ ir pradėjo gaminti pirmuosius elektromobilius Izraeliui. Aljanso tikslas – iki 2011 metų sudaryti būtinas sąlygas elektromobilių transportui Izraelyje. Visoje šalyje „Geresnė vieta“ įrengs elektromobilių pakrovimo tinklą. Tačiau Š. Agasis sako: „Renault“ ne vienintelė. Pirmuosius penkerius metus remsimės vieni kitais, o jei tai pasiteisins, pasiteisins ir bet kurio kito automobilių gamintojo automobilis.“ „Bet koks automobilis gali dalyvauti projekte. Automobilių gamintojams suteiksime nemokamą licenciją, kad jie sukurtų tokį automobilį. Bendradarbiauti su mumis nėra jokių kliūčių.“ Š. Agasis teigia, kad elektromobiliai turės pakankamą ridą ir kad potencialiems pirkėjams jie bus patrauklūs. Į teiginį, kad bendros infrastruktūros išlaidos bus mažesnės, nei per vieną savaitę šalyje sunaudoto benzino kaina, sureaguota prieštaringai. Š. Agasis įsitikinęs, kad taip bus šalyse, kuriose bus įrengtas „Geresnės vietos“ tinklas. Jis teigia, kad Izraelyje per dieną sunaudojama benzino už 25 mln. dolerių. Tinklo įrengimo šalyje kaina – 150 mln. dolerių, tiek per šešias dienas išleidžiama benzinui. Apskaičiuota, kad Olandijoje „Geresnės vietos“ tinklas kainuotų 60 mln. eurų, tiek šalyje išleidžiama benzinui per vieną dieną. Visą interviu skaitykite čia. NUORODOS Verslas ir pramonė
Straipsnis publikuotas portale EurActiv.com 2010 gruodžio 12 d., straipsnis originalo kalba http://www.euractiv.com/en/innovation/auto-industry-scepticism-biggest-obstacle-electric-cars-news-500470 DAUGIAU ŠIA TEMA Naujienos: ES reikalauja standartinio kištuko elektromobilimas. Nuorodų Dosjė: Elektromobiliai: kelyje į „žalesnį“ transportą? Interviu: „Geresnės vietos“ vadovas: didžiausia kliūtis elektromobiliams – automobilių pramonės „skepticizmas“. EurActiv.com inf. Platinant, skelbiant, cituojant svetainėje publikuojamus EurActiv straipsnius nuoroda į www.europedirect.lt būtina. |