|
||||||||
Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > Z_UKIS_MAISTAS > Briuselis neapsisprendžia dėl 2014–2020 m. išlaidų kaimui
Ž.ūkis Maistas 2011-10-20 Briuselis neapsisprendžia dėl 2014–2020 m. išlaidų kaimui EurActiv Prancūzija praneša, kad Europos Komisijos pasiūlymas dėl 101,2 mlrd. eurų skyrimo Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai – EŽŪFKP (European Agricultural Fund for Rural Development – EAFRD) 2014-2020 m. apima keletą konkrečių būdų, kaip turėtų būti leidžiami šie pinigai. Tačiau šie būdai neatitinka griežto ES regioninės plėtros ir socialinių fondų reglamentavimo. PAGRINDAS Bendroji žemės ūkio politika (BŽŪP) yra ES žemės ūkio programų ir subsidijų sistema, kuri, pasak Europos Komisijos, kiekvienam ES piliečiui per dieną kainuoja maždaug 30 euro centų. BŽŪP, kuriai skiriama maždaug 53 mlrd. eurų per metus, dabar sudaro apie 40 proc. 2007-2013 m. ilgalaikio ES biudžeto. O, pavyzdžiui, 1984 m. BŽŪP sudarė 71 proc. biudžeto. … [+]Didžioji dalis (per 70 proc.) bendrosios žemės ūkio politikos išlaidų tenka tiesioginėms išmokoms ūkininkams, o apie 20 proc. BŽŪP biudžeto yra išleidžiama kaimo plėtros priemonėms. Likusi dalis išdalijama maisto pramonės įmonėms kaip eksporto subsidijos. Prancūzija yra didžiausia šios politikos naudos gavėja – jai tenka apie 20 proc. pinigų, po jos eina Vokietija ir Ispanija (po 13 proc.), Italija (11 proc.) ir Jungtinė Karalystė (9 proc.). DAUGIAU ŠIA TEMA Naujienos: Sunki Europos žemės ūkio reformos pradžia. Naujienos: ES paragino sutelkti dėmesį į kaimo energijos poreikius bei anglies emisijų sprendimus. Naujienos: Kliūtis kaimo atsinaujinančios energijos projektams vis dar kelia biurokratizmas. Naujienos: Iš miškų? Europos kaimas vėl grįžta prie miškų, kaip pagrindinio energijos šaltinio. Interviu:Ciološas: BŽŪP pinigaiRytų kryptimijuda lėtai . Europos Komisijos reglamento dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai būsimų išlaidų projektas buvo pristatytas praeitą savaitę (spalio mėn. 12 d.) – kaip pasiūlymo reformuoti bendrąją žemės ūkio politiką 2014–2020 m. dalis. Pasiūlyme Komisija pabrėžia inovacijų svarbą, bet atrodo, kad kaimo plėtra ir žemės ūks jame laikomi sinonimais. Žemės ūkis vis dar dominuoja prieš “kaimo plėtrą” Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai jau nebėra suskirstytas į tris sritis, kaip kad ankstesniu 2007–2013 m. biudžeto laikotarpiu. Dabar jis skirstomas į šešis prioritetus, susijusius su ES 2020 m. strategija. Pirmieji penki prioritetai yra susiję su žemės ūkiu. Šie prioritetai yra – žinių perdavimas ir inovacijos, “visų žemės ūkio šakų” konkurencingumo gerinimas, maisto grandine paremto valdymo skatinimas, su žemės ūkiu ir miškininkyste susijusių ekosistemų gerinimas ir perėjimas prie efektyvaus išteklių naudojimo žemės ūkyje bei mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių technologijų ekonomikos. Tik paskutinis prioritetas kaimo plėtrą traktuoja ne vien kaip žemės ūkio sritį. Šio prioriteto tikslas – panaudoti fondą “socialinės įtraukties skatinimui, skurdo mažinimui ir ekonominei plėtrai kaimo vietovėse”. Šis prioritetas suskirstytas į tris aspektus –išskaidymą ir mažų įmonių bei darbo vietų kūrimą, plėtros skatinimą kaimo vietovėse ir prieigos prie naujų informacinių ir komunikacijų technologijų pagerinimą. Kovai su klimato kaita bus skirta 25 proc. fondo Pasiūlyme numatyta, kad iš EŽŪFKP valstybės narės, vykdydamos kaimo plėtros programas, “mažiausiai 25 proc. lėšų turės skirti klimato kaitos mažinimui ir prisitaikymui”, įskaitant ir žemės valdymą bei ekologinį ūkininkavimą. Be to, pasiūlyme rašoma, kad 5 proc. EŽŪFKP išmokų turės būti išleista Komisijos “Leader+” programai. Dauguma kaimo plėtros fondo prioritetų nėra finansiškai “nukreipti ”, priešingai nei Komisijos siūlymai Europos regioninės plėtros fondo ir Europos socialinio fondo taisyklėms. Tačiau EŽŪFKP, kaip ir kiti ES fondai, bus partnerystės sutarčių tarp valstybių narių, vietinės ir regioninės valdžios bei Komisijos subjektas. Komisijos pareigūnas EurActiv‘ui Prancūzija sakė: “Biudžeto lėšų skyrimas vienam ar kitam programos prioritetui bus programavimo proceso dalis, kurio metu valstybės narės ir/arba atitinkami regionai susitars su Komisija dėl reikiamų pasiekti kiekybiškai įvertinamų tikslų ir tam būtinų priemonių derinio”. Susirūpinta dėl prioritetų Kai kas yra sunerimę, nes mano, kad pasiūlymo nuostatos yra labai neaiškios ir bendro pobūdžio. Frankas Sotu (Franck Sottou), Nacionalinės menų ir amatų konservatorijos, vienos iš didžiausių Prancūzijos aukštojo mokslo institucijų, asocijuotasis tyrėjas sakė: “Kalbant tiek apie [regioninės plėtros fondą], tiek apie EŽŪFKP būtų geriau prioritetus aptarti dabar pat”. Regionų komitetas taip pat išsakė susirūpinimą. Regionų atstovų konsultacinis organas įspėjo, kad “EŽŪFKP neturi būti išimtis iš bendros taisyklės”. “Regionų komitetas pasinaudos visa savo įtaka, kad kaimo plėtros planai virstų tikrais partnerystės susitarimais, o vietos ir regioninės valdžios institucijos visapusiškai dalyvaus juose nuo pat sumanymo iki įgyvendinimo”, teigė komitetas. KITI ŽINGSNIAI 2012 m. sausio–liepos mėn.: ES ekonominės politikos koordinavimo ir nacionalinės skolos tikrinimo semestras.
Remiantis EurActiv.fr pranešimais
Straipsnis publikuotas EurActiv.com tinklapyje, tekstas anglų kalba NUORODOS Europos Sąjunga Europos Komisija: Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (European Agricultural Fund for Rural Development – EAFRD) pasiūlymas dėl paramos kaimo plėtrai reglamento. Straipsniai spaudoje EurActiv Prancūzija: Flou autour de l'attribution des fonds du Feader pour 2014-2020. EurActiv.com inf. Platinant, skelbiant, cituojant svetainėje publikuojamus EurActiv straipsnius nuoroda į www.EurActiv.lt būtina. |