![]() |
|
|||||||
![]() ![]() Partneriai: |
Titulinis > Naujienos > TRANSPORTAS > Bendros Europos geležinkelio erdvės kūrimas – Europos geležinkelių eismo valdymo sistema (ERTMS)
Transportas 2012-04-16 Bendros Europos geležinkelio erdvės kūrimas – Europos geležinkelių eismo valdymo sistema (ERTMS) Šiuo metu Europoje naudojama per 20 nacionalinių signalinių ir greičio kontrolės sistemų. Deja, jos nėra suderinamos. Toks techninis neefektyvumas yra didelė kliūtis sparčiai augančiai geležinkelio krovinių rinkai, kurios didžiausias potencialas susijęs su tarpvalstybiniu eismu. Be to, tai trukdo kurti platesnį Europos transporto tinklą. Sprendimas – Europos geležinkelių eismo valdymo sistema Įdiegus ERTMS visoje Europoje bus nustatytas vienas bendras signalinės įrangos standartas, kurį taikant bus kontroliuojamas traukinių greitis ir prireikus nurodoma jį sumažinti. Tai suteiks galimybę užtikrinti, kad traukiniai suderinamais nacionaliniais tinklais kursuotų sklandžiai, nevėluodami, be papildomų patikrinimų ar derinimo. Įdiegus ERTMS – labai efektyvią šiuolaikinę sistemą, – bus sukurta bendra geležinkelio erdvė. „ERTMS nebus tinkamai pasinaudota, jei ją atskirai diegs tik viena kuri šalis. Valstybės narės nusprendė toliau tęsti sistemos diegimą, todėl jos privalo veikti kartu. Privalome darbuotis drauge, jei norime, kad traukiniai galėtų kursuoti visame transeuropiniame tinkle“, – sakė už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas. Europos Komisija ir Europos Sąjungai pirmininkaujanti Danija šiandien Kopenhagoje atidarė dviejų dienų konferenciją Europos geležinkelių eismo valdymo sistemos (ERTMS) diegimo klausimais. Ši konferencija – svarbus įvykis siekiant didinti Europos geležinkelių sąveikumą, kuris būtinas kuriant bendrą geležinkelio erdvę. Konferencijoje bus nagrinėjamos kliūtys, šalintinos pirmiausiai, kad būtų užtikrintos europiečiams išties reikalingos sklandžios tarpvalstybinės paslaugos. Be to, konferencijoje bus proga pristatyti Europos geležinkelio agentūros rekomendaciją dėl techninių ERTMS sistemos diegimo taisyklių tobulinimo. Tai ERTMS diegiantiems infrastruktūros valdytojams leis didinti našumą ir mažinti sąnaudas. Naujosios ERTMS versijos ypač laukiama Danijoje ir Šveicarijoje, nes šios dvi šalys nusprendė pasinaudodamos šia sistema per ateinančius metus reikiamą įrangą įrengti visame savo tinkle. „Europos geležinkelio agentūra ir Komisija 2008 m. įsipareigojo šią naująją specifikacijos versiją pateikti iki 2012 m., todėl labai džiaugiuosi, kad tas įsipareigojimas vykdomas. Tai mums leis ERTMS pagal planą įdiegti visame mūsų tinkle“, – sakė Danijos transporto ministras Henrikas Damas Kristensenas.
Europos Komisijos inf. |