Europe_Direct_Logo
      youtube | |   svetaines_medis

youtube youtube

Partneriai:


Titulinis > Naujienos > STATISTIKA > Europiečiai mieliau renkasi interneto, telefono ir televizijos paslaugų paketus
Statistika
2011-07-12
Europiečiai mieliau renkasi interneto, telefono ir televizijos paslaugų paketus

Naujos Eurobarometro apklausos duomenimis, keturi iš dešimties Europos namų ūkių perka susietas vieno tiekėjo interneto, telefono ir televizijos paslaugas. Iš apklausos rezultatų taip pat matyti, kad 65 proc. asmenų dėl kainų riboja judriojo telefono skambučius, o skambučiai internetu tampa vis populiaresni. Namų ūkių apklausa elektroninių ryšių klausimais atlikta 2011 m. vasario 9 – kovo 8 d. Joje dalyvavo 27 000 tipinių ES namų ūkių.

Vienas iš keturių respondentų manė, kad duomenų parsisiuntimo ar išsiuntimo internetu sparta neatitinka jų pasirašytoje sutartyje nurodytų sąlygų (šią problemą Komisija taip pat nurodė Tinklo neutralumo komunikate, žr. IP/11/486), o vienas iš trijų respondentų teigė patyrę ryšio sutrikimų. Pagal naujus nuo 2011 m. gegužės 25 d. galiojančius ES teisės aktus paslaugų teikėjai turi iš anksto (prieš pasirašydami sutartį) suteikti vartotojams išsamią ir tikslią informaciją apie minimalią paslaugos kokybę, įskaitant faktinę ryšio spartą ir galimus interneto spartos apribojimus (žr. MEMO/11/319). Šiuo metu Komisija tiria plačiajuosčio interneto spartą ir kitus paslaugų skaidrumo ir kokybės klausimus (žr. IP/11/486).

Už skaitmeninę darbotvarkę atsakinga Europos Komisijos pirmininko pavaduotoja Neelie Kroes sakė: „Vartotojai mums tvirtai ir aiškiai sako esą susirūpinę dėl to, kad jiems neužtikrinama žadėta interneto sparta ir paslaugų kokybė. Nacionalinės valdžios institucijos turi imtis tinkamų priemonių ir užtikrinti, kad operatoriai laikytųsi ES taisyklių, pagal kurias jie turi skaidriai teikti informaciją apie ryšio spartą ir paslaugos kokybę. Jei to nepakaks, nedvejodama imsiuosi tolesnių veiksmų – parengsiu privalomas gaires ar, prireikus, net teisės aktus.“

Per apklausą taip pat nustatyta, kad ES piliečiams kelia susirūpinimą duomenų privatumas. 88 proc. respondentų norėtų būti informuoti, jei telekomunikacijų teikėjo surinkti jų asmens duomenys dingo, buvo pavogti ar kokiu nors būdu pakeisti. Pagal naujas nuo 2011 m. gegužės 25 d. ES galiojančias taisykles (žr. MEMO/11/320) telekomunikacijų operatoriai ir interneto paslaugų teikėjai turi imtis griežtų saugumo priemonių, kad apsaugotų jų vartotojų vardus, pavardes, el. pašto adresus ir banko sąskaitų informaciją, taip pat visų telefoninių pokalbių ir interneto seansų duomenis. Taip pat pagal naujas taisykles operatoriai turi nedelsiant informuoti duomenų apsaugos institucijas ir savo vartotojus, jei pažeistas saugumas ir (arba) asmens duomenys dingo ar buvo pavogti.

Per apklausą taip pat nustatyta, kad:

–  Telefonu naudojasi 98 proc. ES namų ūkių, taip pat vis daugiau jų ( šiuo metu 89 proc.) naudojasi mobiliaisiais telefonais. 62 proc. namų ūkių turi ir fiksuotojo, ir judriojo ryšio telefonus ir tik 9 proc. naudojasi vien tik fiksuotuoju ryšiu.

–  98 proc. ES namų ūkių naudojasi televizijos paslaugomis. Populiariausia – kabelinė televizija (35 proc.) ir skaitmeninė antžeminė televizija (30 proc., t. y. 7 procentiniais punktais daugiau, palyginti su 2009 m. lapkričio–gruodžio mėn.).

Telekomunikacijų paslaugų paketai

–  42 proc. namų ūkių užsisako paslaugų paketus. 61 proc. visų interneto ryšio ir pusė fiksuotojo telefono ryšio paslaugų perkama kaip paketo dalis.

–  41 proc. namų ūkių sakė, kad pagrindinis tokių paketų privalumas tas, kad patogu turėti vieną paslaugų teikėją ir gauti vieną sąskaitą. 33 proc. manė, kad už paslaugų paketą mokama mažiau, nei už kiekvieną paslaugą atskirai.

–  Tačiau 16 proc. manė, kad su paketu dažnai siūloma jiems nereikalingų paslaugų, ir 10 proc. išreiškė susirūpinimą dėl kiekvienos paslaugos kainos ir sąlygų skaidrumo ir aiškumo.

Paslaugų keitimas

  Šeši iš dešimties namų ūkių teigia niekada nesvarstę galimybės pakeisti paslaugų teikėją.

–  77 proc. namų ūkių yra „nelankstūs“ – jie niekada nepakeistų turimo paketo. 12 proc. namų ūkių aktyviai keičia paslaugų teikėjus, o dar 12 proc. norėtų pakeisti, tačiau dėl vienos ar kitos priežasties patiria kliūčių.

Viena iš kliūčių pakeisti teikėją yra pavojus laikinai negauti paslaugos, pavojus keitimo laikotarpiu mokėti daugiau nei vienam teikėjui ir aiškios informacijos apie tai, ką reikia daryti norint pakeisti teikėją, trūkumas.

Labiausiai susirūpinimą keliantis klausimas – paslaugų kokybė

Šalia problemų dėl interneto ryšio spartos ir ryšio sutrikimų, vienas iš keturių respondentų nurodė, kad jungdamiesi prie judriojo ryšio tinklo yra patyrę sunkumų. Maždaug tiek pat respondentų nurodė, kad skambučio metu buvo nutrūkęs judrusis ryšys.

Susirūpinimas dėl prieinamos naudojimosi judriojo ryšio ir išmaniaisiais telefonais kainos

  65 proc. respondentų šiuo metu nerimą kelia kainos, todėl jie riboja judriojo telefono ryšio skambučius (4 proc. daugiau, palyginti su 2009 m. lapkričio–gruodžio mėn. apklausa).

–  Pusė šių respondentų, turinčių išmaniuosiuose telefonuose prieigą prie interneto, ją riboja, nes nerimauja dėl išlaidų.

–  Vis populiarėja nemokami ar pigūs skambučiai internetu iš kompiuterio ar prie bevielio ryšio prijungto aparato. 28 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių naudojasi tokiais balso skambučiais, t. y. 6 proc. daugiau, palyginti su ankstesne apklausa.

Tik judrusis ryšys

27 proc. namų ūkių prie viešojo telefonų tinklo gali prisijunti tik judriojo ryšio telefonu. Ši dalis, palyginti su ankstesne apklausa, padidėjo 17 valstybių narių, ir viršija 50 proc. namų ūkių dalį penkiose šalyse (Čekijoje, Suomijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Slovakijoje).

Ką daro Komisija?

Komisija kreipėsi į Europos elektroninių ryšių reguliuotojų instituciją (EERRI) ir paprašė tiksliai išanalizuoti šiuos duomenis: su operatoriaus keitimu susijusios kliūtys, interneto duomenų srautų blokavimas ar ribojimas (pvz., teikiant interneto telefonijos paslaugas), skaidrumas ir paslaugų kokybė. 2011 m. pabaigoje Komisija paskelbs EERRI tyrimo rezultatus, įskaitant visus tam tikrų rūšių duomenų srautų blokavimo ar ribojimo atvejus. Jei gavus EERRI tyrimo išvadas ir iš kitos informacijos paaiškės, kad tebėra problemų, Komisija svarstys galimybę taikyti griežtesnes priemones (žr. IP/11/486).

Komisija taip pat atlieka tyrimą, kad palygintų reklamuojamą ir faktinę interneto ryšio spartą. Duomenys bus paskelbti 2011 m. pabaigoje.

Daugiau informacijos

Visa apklausa pateikta

http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/scoreboard/library/index_en.htm

http://ec.europa.eu/public_opinion/whatsnew2011_en.htm

Skaitmeninės darbotvarkės svetainė

http://ec.europa.eu/digital-agenda

Neelie Kroes interneto svetainė http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kroes/

Neelie Kroes paskyra tinkle Twitter http://twitter.com/neeliekroeseu

 

Priedas

Pagrindinių telekomunikacijų paslaugų skverbties rodikliai

 

 

ES-27 namų ūkių vidurkis 2011 m. vasario–kovo mėn.

ES-27 namų ūkių vidurkis 2009 m. lapkričio–gruodžio mėn.

Pokytis procentais nuo 2009 m. lapkričio–gruodžio mėn. iki 2011 m. vasario–kovo mėn.

Bendra telefono ryšio (fiksuotojo ir (arba) judriojo) prieiga

98 %

98 %

=

Judriojo telefono ryšio prieiga

89 %

87 %

+2

Fiksuotojo telefono ryšio prieiga

71 %

73 %

-2

Ir fiksuotojo, ir judriojo telefono ryšio prieiga

62 %

62 %

=

Judriojo telefono ryšio prieiga, fiksuotojo telefono ryšio prieigos nėra

27 %

25 %

+2

Fiksuotojo telefono ryšio prieiga, judriojo telefono ryšio prieigos nėra

9 %

11 %

-2

Televizija

98 %

98 %

=

Antžeminė

23 %

34 %

-11

Kabelinė

33 %

30 %

+3

Palydovinė

21 %

24 %

-3

Skaitmeninė antžeminė

29 %

22 %

+7

Paslaugų paketai

42 %

38 %

+4




Europos Komisijos inf.